متری ۲۰،۰۰۰ تومان
۰۹۱۹۷۲۹۵۳۸۲
پیام در واتسپ

مزایا و معایب بلکا

مزایا و معایب بلکا

هر پوشش دیواری که برای زیباسازی منازل استفاده می شود، از جمله رنگ، کاغذ دیواری، بلکا و.. معایب و مزیت هایی دارند که می توانند شما را به انتخاب هر مدل از این روش ها ترغیب کنند. همانطور که می دانید طبیعتا هیچ پوشش دیواری نیست که تمام مزیت ها را یکجا داشته باشد. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا با بیان ویژگی های مثبت و منفی بلکا به شما در انتخاب درست کمک کنیم.

مزیت های استفاده از پوشش دیواری بلکا

  • تنوع در انتخاب رنگ

محدوده رنگهایی که در انتخاب شماهستند نامحدود و با رنگهای اصلی و طبیعی بلکا کامل می شوند. بنابراین می توانید با تنوع رنگی و تنوع در ساختاری (صاف، بافت دار و تزئینی) که در اختیار دارید، طراحی بی نظیری را برای منزلتان خلق کنید. این تنوع پذیری نامحدود در رنگ و طرح به معنای آن است که شما می توانید رنگ، بافت یا طرح موردنظرتان را تصور کنید و سپس رنگ ها یا بافت های مختلف را با هم ترکیب کنید.

  • عایق صوتی

نصب بلکا بر روی دیوار منزل شما می تواند به عنوان یک عایق صوتی عمل کند. به دلیل  تداخل  سطح ، نوع پوشش، بافت خاص و ویژگی آکوستیک، سطح  بلکا بازتاب های صدا را خنثی می کند و یک محیط صوتی آرام در خانه یا محل کار شما به وجود می آورد تا آرامش و راحتی را به زندگی روزمره شما ببخشد.

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت

بلکا از سلولز طبیعی و الیاف نخی ساخته شده است که به طور معمول رطوبت را به خود جلب می کند بنابراین می توان گفت بلکا قدرتمندترین پوشش دیوار در برابر رطوبت است. البته هیچ محصولی وجود ندارد که بتواند مقاومت صد در صدی در برابر آب و رطوبت داشته باشد بنابراین بلکا با کاهش سطح رطوبت هوا، در مناطقی که دارای محیط های مرطوب هستند، کمک می کند تا در خانه و محل کار خود احساس راحتی بیشتری کنید.

  • محصول  سلامتی و بدون ضرر

بلکا یک محصول سبز با تکنولوژی بالا است که از 100٪ الیاف سلولز طبیعی ساخته شده است و بر خلاف محصولات شیمیایی بدون بو می باشد زیرا تنها حلال بلکا آب است. در نتیجه، بوی بد، مضر یا آزار دهنده در محیط، در حین استفاده یا بعد از آن وجود ندارد. بلکا طبیعی است و ترکیبات شیمیایی و فلزات سنگین  VOC در آن استفاده نمی شود. بنابراین در زمان نصب در خانه یا محیط کار نیاز به جا به جایی وسایل ندارید و می توانید در حین استفاده از بلکا زندگی عادی خود را ادامه دهید.

  • قابل اجرا در هر سطح

با توجه به شکل خمیری  بلکا در حین کاربرد، می توان از آن برای هر سطحی استفاده کرد. بنابراین می توانید Belka را مستقیماً روی سیمان ، چوب ، شیشه ، پارچه ، آهن ، دیوارهای نقاشی شده ، کاغذ دیواری و غیره به کار ببرید، زیرا همانطور که گفته شد بلکا به دلیل استقلال از زیر ساخت در همه سطوح مختلف کاربرد دارد. انتخاب بلکا برای پوشش دیوارها تقریباً ۱۵ برابر سریعتر از نقاشی است بنابراین در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند و می توان با استفاده از ابزارهای مناسب، اشکال یا فرم های مختلف و متفاوت را روی آن اعمال کرد.


  • 100٪ طبیعی

بلکا جز اولین مواد پوشش دیوار 100٪ طبیعی است که تمام مزایای فن آوری مدرن را جمع آوری کرده است. 99٪ از رنگها در دنیا حاوی VOC و فلزات سنگین (گازهای سمی که برای انسان و محیط زیست مضر و سرطان زا می باشند) هستند. در صورتی که بلکا تنها پوشش دیواری است که فاقد فلزات سنگین می باشد. بلکا از 100٪ مواد طبیعی ، بدون VOC شامل پنبه ، سنگهای معدنی تزئینی و مواد افزودنی مجاز ساخته شده است و این موضوع تاثیر به سزایی بر سلامت کودکان و بزرگسالان دارد.

  • عدم جذب گرد و غبار

به دلیل خصوصیات الکترواستاتیک، بلکا گرد و غبار، دوده یا ذرات شناور در هوا را جذب نمی کند. در نتیجه، دیرتر کثیف می شود و نیازی به شستن آن نیست. در صورت بروز هرگونه خطای انسانی، که باعث ایجاد برخی از نقاط خاکی و کثیفی روی دیوارها شود تنها کار مورد نیاز، پاشیدن آب روی لکه های کثیف است تا سطح دیوار مجددا تمیز شود. محصولات سلولزی در اصل فاقد الکتریسیته ساکن هستند و به طور طبیعی تمایل به جذب گرد و غبار ندارند.

  • عایق حرارتی

ویژگی های منحصر به فرد و باورنکردنی بلکا، آن را به یک پوشش دیواری ایده آل تبدیل کرده است. به طور متوسط ​​، 66٪ از انرژی های حرارتی خانگی و اداری (گرما و سرما) از طریق سقف و دیوارها هدر می رود. از آنجا که بلکا از الیاف پنبه و سلولز ساخته شده است به صورت طبیعی عایق بندی بالایی را از خود نشان می دهد، بنابراین می تواند به عنوان یک سطح عایق از 45 تا 50 درصد مصرف بی رویه انرژی صرفه جویی کند. عایق حرارتی بودن از ویژگی های منحصر به فرد و باورنکردنی بلکا می باشد، که آن را به یک انتخاب ایده آل تبدیل کرده است.

  • هماهنگی نور

سطح ویژه بلکا آلودگی نوری در محیط را از بین می برد. چراغ های روشن باعث تأثیرات منفی بر ذهن و مغز ما می شوند و با ایجاد استرس باعث عدم تمرکز می گردد. اکثر پوشش ها و رنگ های دیوار بازتاب نور را به دلیل بافت سطح صیقلی آنها در یک راستا منتشر می کنند. اما در زمان استفاده از پوشش بلکا، پرتوهای نور پراکنده منجر به روشنایی طبیعی تر، کاهش یا از بین رفتن سایه ها ، تقویت زیبایی دکوراسیون اتاق و احساس آرامش بیشتر می شود تا نور موثرتری را داشته باشیم.

معایب استفاده از پوشش دیواری بلکا

همانطور که اشاره شد بلکا نیازی به زیرسازی ندارد اما اگر بخواهید بعدا به جای بلکا از رنگ استفاده کنید نیاز به زیرسازی مناسب می باشد که خود هزینه بر است. همینطوربه دلیل صاف نبودن سطح بلکا امکان شستشوی کامل آن همانند سطوح  رنگ روغنی نمی باشد. حال با توجه به ارائه نکاتی که بیان شد شما می توانید بر اساس نیاز خود نوع پوشش دیواری منزلتان را انتخاب کنید و برای مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید.


آخرین مقالات
آموزش پتینه کاری

آموزش پتینه کاری

پودر بلکا را داخل ظرف بریزید و سه برابر آن آب اضافه کنید. 1400/02/27 | 03:13
بلکا چیست؟

بلکا چیست؟

بلکا محصولی است که با جدیدترین تکنیک ها و با هدف مهم حفاظت از محیط زیست طراحی و تولید شده است، بنابراین می توان گفت بلکا از بالاترین سطح ایمنی برای محیط زیست و فرزندان ما برخوردار است. 1399/11/26 | 12:59
چرا بلکا

چرا بلکا

ویژگی های منحصر به فرد بلکا آن را به پوششی ایده آل برای دیوارها و سقف تبدیل نموده و همچنین برای هر نوع سلیقه و سبک طراحی مانند مینیمالیسم ، مدرنیسم ، پست مدرنیسم و ​​کلاسیک مناسب کرده است. 1399/10/27 | 11:25
انتخاب بهترین طرح و رنگ بلکا

انتخاب بهترین طرح و رنگ بلکا

همواره انتخاب رنگ برای محیط اتاق ها و آشپزخانه مساله ی پیچیده ای بوده است ، بلکا با توجه به رنگ بندی های متنوعی که دارد این کار را آسان نموده است . 1399/03/18 | 03:51
مزایا و معایب بلکا

مزایا و معایب بلکا

محدوده رنگهایی که در انتخاب شماهستند نامحدود و با رنگهای اصلی و طبیعی بلکا کامل می شوند. بنابراین می توانید با تنوع رنگی و تنوع در ساختاری (صاف، بافت دار و تزئینی) که در اختیار دارید، طراحی بی نظیری را برای منزلتان خلق کنید. 1399/02/22 | 09:51
بلکا به صرفه ، سریع ، متنوع

بلکا به صرفه ، سریع ، متنوع

بلکا یا رومالین با استفاده از الیاف طبیعی ، سلولوزی توانسته است نظر اکثر مخاطبان را به خود جلب کند ، بلکا یا رومالین هیچ بویی نداشته و برای آماده سازی آن کافیست با مقداری آب مخلوط شود وبلکا را به صورت خمیر درآورد. 1398/10/17 | 03:04

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود