متری ۲۰،۰۰۰ تومان
۰۹۱۹۷۲۹۵۳۸۲
پیام در واتسپ

انتخاب بهترین طرح و رنگ بلکا

انتخاب بهترین طرح و رنگ بلکا

همواره انتخاب رنگ  برای محیط اتاق ها و آشپزخانه مساله ی  پیچیده ای بوده است ، بلکا با توجه به رنگ بندی های متنوعی که دارد این کار را آسان نموده است . در ادامه به شناخت دسته بندی رنگ های بلکا خواهیم پرداخت .

انواع دسته بندی رنگ ها

رنگ بلکا ها به دو دسته رنگ گرم و رنگ سرد تقسیم می گردد البته رنگ خنثی هم وجود دارد اما کاربرد کمتری دارد ، این گروه بندی رنگ ها از راه های مختلف می تواند احساس و جلوه ی خاصی در محیط اطراف ما ایجاد نمایند .

رنگهای گرم:

رنگ های گرم نسبت به رنگ های سرد هم درخشانتر و هم بسیار قوی تر است و بسیار زود مورد دید قرار می گیرد. همچنین گیرایی بصری نسبت به سایر رنگ ها بالاتر است . برای اتاقی که سرد و بی روح است از رنگ های گرمی مانند قرمز ، نارنجی و زرد استفاده کنید تا نشاط و روح تازه ای را به اتاق بیاورید.  رنگ های گرم هم برای استفاده در اتاق هایی می باشد که نورگیر خیلی خوبی ندارد و برای  اتاق هایی که نور طبیعی ندارد نیز مناسب است زیرا سبب می گردد فضای اتاق گرم و روشن شود زیرا این رنگ ها نور را منعکس می نماید . دررنگ هایی که گرم و در طیف های تیره هستند فضا کوچکتر به نظر می رسد و این گونه رنگ ها برای اتاق های سرد و بزرگ مناسب هستند زیرا سبب می شوند اتاق ها گرم و منسجم تر به نظر برسند .   


کاربرد انواع رنگ های گرم

رنگ قرمز

رنگ قرمز  انرژی ، گرما ، خشونت ، خطر و هیجان را القا می کند و نباید به هیچ عنوان رنگ یک اتاق کاملا قرمز باشد تا شما دچار این احساسات نشوید و هرگز در یک اتاق اجازه ندهید قرمز رنگ غالب باشد چون پس از مدتی که در اتاق می مانید عصبی خواهید شد .  

  رنگ زرد

رنگ زرد شادی و درخشش را القا مي کند و تا حدي زیادی نیز محرک  می باشدو همچنین موجب بالا رفتن  قدرت تمرکز و حافظه مي شود همچنین رنگ زرد سمبل دارايي و ثروت  است  ونگاه را جذب می کند .

  رنگ نارنجي

رنگ نارنجی زنده کننده رنگ و شادی است  و بوي ميوه هاي فصل پاييز است ، رنگ نارنجی  موجب آزاد شدن هيجانات همچنین از بين رفتن افسردگي و ايجاد خلق و خوي دوست داشتني مي باشد . در صورتي که در استفاده از آن افراط شود ،حس پيش پا افتادگي و ابتذال را القا مي کند.

رنگهای سرد

رنگ های سرد بر عکس رنگ های گرم هستند ، این رنگ ها نور را بیشتر جذب خود می کنند و به همین دلیل است که سبب سرد شدن فضای اطراف می شوند . از طرفی دیگر رنگ های سرد سبب می گردند که دیوارها از هم دور شوند به همین دلیل اتاق هایی که با رنگ های سردی مانند آبی و سبز رنگ آمیزی می گردند بزرگتر از مقیاس واقعی خود به نظر می رسند . رنگ های سرد مناسب اتاق های کوچک و یا اتاق هایی که نورگیر هستند و یا در طول روز در اثر نور خورشید خیلی گرم می شوند مناسب است و توصیه می گردد .


کاربرد انواع رنگ های سرد

 رنگ آبي

رنگ آبی آرامش بخش و خنک است و سبب ابتکار می گردد ، رنگ صلح و معنوی است  و اعتماد و امنیت را القا می کند .

  رنگ سبز

رنگ چمن و جنگل و یادآور برگ درختان است و به همین دلیل هم رنگ سبز سمبل زندگی است . رنگی بسیار ایده آل برای القای حس تمرکز و تعادل است .

  رنگ بنفش

رنگ بنفش رنگ عشق ، تخیل ، تمایل ، نوازش و آرامش است  .

چگونه رنگ مناسب بلکا را انتخاب کنیم؟

با توجه به ویژگی کلی رنگ ها که در بالا تر اشاره شد ، اگر رنگ  بلکا ها  بر طبق ویژگی و موقعیت محیط مورد نظر انتخاب گردد می توان به نتایج مطلوبی رسید . همچنین برای انتخابی صحیح تر و بهتر می توانید از راه ها و روش های مختلفی ایده گرفت . مثلا طبیعت یکی از کاملترین و بهترین منابع برای ایده گرفتن جهت استفاده از رنگ ها و نحوه ی اصولی ترکیب های مختلف رنگ ها دانست .
با توجه به اهمیت رنگ های ذکر شده ، بلکا از نظر رنگ آمیزی دارای تنوع رنگ بسیاری است همچنین رنگ های بلکا با توجه به پوشش سلولزی که دارد با مرور زمان می تواند جایگزینی مناسب برای رنگ های ساختمانی است و دیگر ویژگی های بلکا علاوه بر زیبایی ، دارای سلامت بهداشتی و صرفه جویی در منابع نفتی می باشد .

از دیگر مزایای رنگ بلکا در نقاشی ساختمان می توان به مواردی که در ادامه آمده اشاره کرد .

عایق حرارت و برودت

در دیوار هایی که از بلکا استفاده می شود ،  اتلاف حرارتی ساختمان در فصل زمستان کاهش می یابد . اکثر ساختمان ها از دیوار ها و جداره ها مقداری زیادی گرما را از دست می دهند و بلکا می تواند این فضا ها را پر و ازاتلاف آن جلوگیری نماید . از طرفی بلکا  از برخورد مستقیم تابش خورشید سرمایش تابستانی را در محیط تامین می نماید .

 كاهش محسوس رفلكس صدا

یکی دیگر از آلودگی های زیست محیطی که این روز ها بسیار شایع است و برای انسان ها بسیار مضر  می باشد آلودگی صوتی  است ، به خصوص صداهایی که مداوم از بازگشت امواج صوت پس از برخورد با سطوح به وجود می آیند . صدا های ناخواسته بر روی انسان حساسیت عصبی ، تحریک پذیری شدید ، خستگی جسمی و روحی ، گرفتگی عضلانی و حتی در بسیار از موارد سر گیجه ایجاد می نماید ، بلکا به عنوان پوششی که دارای تخلخل فراوان و غیر همگون که معمولا با ضخامت mm4-2  بر روی دیوار ها اجرا می گردد در حدود 40 درصد رفلاکس صدا را کاهش داده ، به طوریکه آلودگی صوتی را تا حد زیادی کاهش می دهد .

خاصیت قابلیت شستشو

بلکا قابل شستشو است و به راحتی می توانید آن را با ابر و شامپوی فرش بشویید و پس از مدتی پس از شستشو صبر کنید تا مجدد خشک شود . 

خاصیت ارتجاعی

خاصیت ارتجاعی در بلکا سبب می گردد تا ترک دیوار ها پوشیده شود و از ایجاد ترک احتمالی در سقف و دیوار ها جلوگیری نماید ، این مورد به خصوص هنگام بازسازی ساختمان های قدیمی بسیار مفید است .

آخرین مقالات
آموزش پتینه کاری

آموزش پتینه کاری

پودر بلکا را داخل ظرف بریزید و سه برابر آن آب اضافه کنید. 1400/02/27 | 03:13
بلکا چیست؟

بلکا چیست؟

بلکا محصولی است که با جدیدترین تکنیک ها و با هدف مهم حفاظت از محیط زیست طراحی و تولید شده است، بنابراین می توان گفت بلکا از بالاترین سطح ایمنی برای محیط زیست و فرزندان ما برخوردار است. 1399/11/26 | 12:59
چرا بلکا

چرا بلکا

ویژگی های منحصر به فرد بلکا آن را به پوششی ایده آل برای دیوارها و سقف تبدیل نموده و همچنین برای هر نوع سلیقه و سبک طراحی مانند مینیمالیسم ، مدرنیسم ، پست مدرنیسم و ​​کلاسیک مناسب کرده است. 1399/10/27 | 11:25
انتخاب بهترین طرح و رنگ بلکا

انتخاب بهترین طرح و رنگ بلکا

همواره انتخاب رنگ برای محیط اتاق ها و آشپزخانه مساله ی پیچیده ای بوده است ، بلکا با توجه به رنگ بندی های متنوعی که دارد این کار را آسان نموده است . 1399/03/18 | 03:51
مزایا و معایب بلکا

مزایا و معایب بلکا

محدوده رنگهایی که در انتخاب شماهستند نامحدود و با رنگهای اصلی و طبیعی بلکا کامل می شوند. بنابراین می توانید با تنوع رنگی و تنوع در ساختاری (صاف، بافت دار و تزئینی) که در اختیار دارید، طراحی بی نظیری را برای منزلتان خلق کنید. 1399/02/22 | 09:51
بلکا به صرفه ، سریع ، متنوع

بلکا به صرفه ، سریع ، متنوع

بلکا یا رومالین با استفاده از الیاف طبیعی ، سلولوزی توانسته است نظر اکثر مخاطبان را به خود جلب کند ، بلکا یا رومالین هیچ بویی نداشته و برای آماده سازی آن کافیست با مقداری آب مخلوط شود وبلکا را به صورت خمیر درآورد. 1398/10/17 | 03:04

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود