متری ۲۰،۰۰۰ تومان
۰۹۱۹۷۲۹۵۳۸۲
پیام در واتسپ

ویژگی خرید بلکا

ویژگی خرید بلکا

زیرسازی در اجرای بلکا

اجرای بلکا نیاز به زیر سازی خاصی ندارد و در بیشتر مواقع بدون زیرسازی اجرای بلکا انجام میگرد، مگر آنکه سطح مورد نظر دارای ناهمواری باشه، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سطوحی که نیاز یه زیرسازی ندارند عبارت اند از :

  • رنگ های اکریلیک
  • رنگ های روغنی
  • سرامیک
  • کاشی
  • گچ سفید
  • سیمان سیاه و سفید

 

زیرسازی

سطوحی که نیاز یه زیرسازی دارند عبارت اند از :

  • رنگ پلاستیک :

در اجرای بلکا بر روی رنگ پلاستیک حتما قبل از اجرا باید زیر سازی های لازم انجام شود، شاید بعد از اجرای بلکا از دیوار یا سقف جدا نشود ولی حتما به مرور زمان باعت تخریب شدن سطح زیرین خواهد شد.

  • چوب و آهن خام :

بر روی چوب و آهن خام به دلیل نبود هیچ رنگی امکان اجرای بلکا نیست، در چوب حتما باید بتونه و سپس رنگ روغنی زد تا بتوان رو آن اجرای بلکا کرد.

  • کنیتکس پلاستیک :

برای اجرای بلکا بر روی کنیتکس پلاستیک باید مقداری از سظح دیوار یا سقف تراشیده، به دلیل پایه آب بودن آن وتماس با آب از دیوار و سقف جدا خواهد شد.

بررسی ویژگی های بلکا یا پتینه

⦁ عایق بودن در برابر حرارت، برودت و صدا
⦁ بدون بو و مواد مضر
⦁ مقاوم در برابر آتش و ضربه
⦁ قابل شست و شو
⦁ خاصیت آنتی استاتیک : به دلیل ساختار فیبری گرد و غبار و ملکولهای سوخته در هوا را جذب نمی‌کند.
⦁ پوشش ترک و خرابی ها
⦁ قابلیت ترمیم
⦁ کاهش بازتاب نور

عایق بودن بلکا یا پتینه در برابر حرارت، برودت و صدا

 خاصیت عایق بودن الیاف سالهاست كه پذیرفته شده است و بیشتر خاصیت عایق بودن مجموع الیاف (از نظر حرارت) به این علت است كه همواره هوا در داخل فضاهای موجود در داخل آن ساكن می گردد.
دیوار پوشیده از بلكا از اتلاف حرارتی ساختمان در فصل زمستان می كاهد. همه ساختمانها از طریق دیوارها و جداره ها مقداری گرما را ازدست می دهند كه بلكا كاملا این فضاها را پر می كن. همچنین بلكا با جلوگیری از برخورد مستقیم تابش خورشید سرمایش تابستانی را تامین میكند.
هوای گرم بین دیوار بیرونی و هوای ساكن بین الیاف بالا رفته و از میان سوراخ ها ی رو كاری به بیرون جریان می یابد.
در نتیجه از میزان بار سرمایشی ساختمان كاسته می شود و هوای تهویه شده مستقیما از طریق دریچه های فرعی به داخل ساختمان وارد می شود.
به دلیل ضخامت پوششی mm4-2 باعث کاهش 41 درصدی رفلکس صدا میشود، در نتیجه شاهد کاهش محسوس آلودگی صوتی می شویم.

عدم نیاز به زیرسازی

همانطور که در بالا گفته شد در بیشتر مواقع نیاز به زیرسازی برای اجرای بلکا نمی باشد مگر در مواقع خاص

قابلیت شست وشو بلکا

بعضی از انواع بلکا ها از رزین های سلولزی مخصوص ساخته می شوند، که بعد از اجرای بلکا قابل شست و شو هستند، برای اطلاع بیشتر از این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بلکا را میتوان با شامپو فرش ب وسیله ابر یا اسفنج شست، و 4 الی 8 ساعت صبر کنید تا بلکا خشک شود.

بلکا مقاوم در برابر آتش

انتخـاب نوع پوشش مقاوم آتش و ضخامت آن برای ساختمان ها بستگی بهجنس آنها و همچنین زمانی دارد كه برای تحمل آتش، برای آنها درنظر گرفته شده است، ضخامت بلکا رابطه مستقیمی با زمان تحمل آتش دارد، یعنی هرچه ضخامت بلکا بیشتر باشد، بلکا زمان بیشتری تحمل می کند.

بلکا و عدم جذب گرد و غبار

یكی ازعوامل جذب گرد و غبار توسط سطوح، ایجاد بار الكتریكی مخالف بین ذرات معلق درهوا و سطح مورد نظر میباشد. در نظریات ثابت شده است که الیاف سلولزی حداقل اشکال را از نظر بار الکتریسیته ساکن ایجاد مینماید. دلیل این پدیده به جذب رطوبت توسط الیاف سلولزی و پنبه ای مربوط میشود.

ازمدتها قبل فهمیده شده بود كه الیاف، رطوبت موجود درهوا را به خود جذب میكنند ازاین نقطه نظر جذب رطوبت باعث میگردد ازتشكیل الكتریسیته ساكن درالیاف جلوگیری بهعمل آید.

با توجه به ساختار بلكا كه تشكیل شده ازرزین های سلولزی و الیاف پنبه ای و پگیمنت معدنی، هیچكدام ازاجزا تشكیل این محصول دارای الكتریسیته ساكن نمی شود و درنتیجه ما شاهد رگه های جذب گرد و غبار درسقفها و بالای شوفاژها نمی باشیم.

آخرین مقالات
آموزش پتینه کاری

آموزش پتینه کاری

پودر بلکا را داخل ظرف بریزید و سه برابر آن آب اضافه کنید. 1400/02/27 | 03:13
بلکا چیست؟

بلکا چیست؟

بلکا محصولی است که با جدیدترین تکنیک ها و با هدف مهم حفاظت از محیط زیست طراحی و تولید شده است، بنابراین می توان گفت بلکا از بالاترین سطح ایمنی برای محیط زیست و فرزندان ما برخوردار است. 1399/11/26 | 12:59
چرا بلکا

چرا بلکا

ویژگی های منحصر به فرد بلکا آن را به پوششی ایده آل برای دیوارها و سقف تبدیل نموده و همچنین برای هر نوع سلیقه و سبک طراحی مانند مینیمالیسم ، مدرنیسم ، پست مدرنیسم و ​​کلاسیک مناسب کرده است. 1399/10/27 | 11:25
انتخاب بهترین طرح و رنگ بلکا

انتخاب بهترین طرح و رنگ بلکا

همواره انتخاب رنگ برای محیط اتاق ها و آشپزخانه مساله ی پیچیده ای بوده است ، بلکا با توجه به رنگ بندی های متنوعی که دارد این کار را آسان نموده است . 1399/03/18 | 03:51
مزایا و معایب بلکا

مزایا و معایب بلکا

محدوده رنگهایی که در انتخاب شماهستند نامحدود و با رنگهای اصلی و طبیعی بلکا کامل می شوند. بنابراین می توانید با تنوع رنگی و تنوع در ساختاری (صاف، بافت دار و تزئینی) که در اختیار دارید، طراحی بی نظیری را برای منزلتان خلق کنید. 1399/02/22 | 09:51
بلکا به صرفه ، سریع ، متنوع

بلکا به صرفه ، سریع ، متنوع

بلکا یا رومالین با استفاده از الیاف طبیعی ، سلولوزی توانسته است نظر اکثر مخاطبان را به خود جلب کند ، بلکا یا رومالین هیچ بویی نداشته و برای آماده سازی آن کافیست با مقداری آب مخلوط شود وبلکا را به صورت خمیر درآورد. 1398/10/17 | 03:04

ارسال نظر

طراحی سایت توسط دودکو طراحی سایت دود